Automotive Marketing Group B.V. – Versie 1.2 september 2024
Deze Algemene Gebruiksvoorwaarden zijn van toepassing op de relatie tussen adverteerders en Automotive Marketing Group B.V., hierna te noemen “AMG”. Door het aangaan van een overeenkomst of het plaatsen van een advertentie gaat adverteerder akkoord met de toepasselijkheid van deze voorwaarden.
1. Definities
1.1. De volgende termen hebben indien zij met een hoofdletter zijn geschreven in deze Algemene Gebruikersvoorwaarden de volgende betekenis:
- (a) Aanbod: Een advertentie op een platform waarin de adverteerder een specifiek vervoermiddel aanbiedt, met de intentie deze te tonen wanneer een gebruiker een relevante zoekopdracht uitvoert.
- (b) Abonnement: Een overeenkomst waarbij de adverteerder tegen een vaste vergoeding per abonnementsperiode één of een vooraf bepaald (maximum) aantal advertenties gelijktijdig kan plaatsen.
- (c) Adverteerder: De rechtspersoon of natuurlijke persoon die een flex contract en/of overeenkomst aangaat met AMG.
- (d) Advertentie: Een aanbod, vermelding, display-uiting of andere commerciële boodschap die op een platform wordt getoond.
- (e) AMG: de besloten vennootschap Automotive Marketing Group B.V., gevestigd en kantoor-houdende te (1175 KV) Lijnden aan de Raasdorperweg 193-J en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 83811788.
- (f) Display-uiting: Een banner of vergelijkbare commerciële boodschap op het platform die buiten de zoekresultaten wordt getoond en niet wordt beschouwd als een aanbod of vermelding.
- (g) Gebruiker: De natuurlijke persoon of rechtspersoon die, anders dan als adverteerder, gebruik maakt van het platform.
- (h) Contract: Een overeenkomst en/of contract tussen de adverteerder en AMG voor het plaatsen van advertenties op een platform, maar niet beperkt tot standaard abonnementen.
- (i) Platform: Het online platform dat door AMG wordt aangeboden via websites zoals www.tweedehandsauto.nl, www.jonggebruikt.nl, via een app of op andere manieren, waar advertenties worden weergegeven.
- (m) Tussenpersoon: Een natuurlijke persoon of rechtspersoon die namens AMG bemiddelt bij het tot stand brengen van overeenkomsten tussen AMG en adverteerders.
- (n) Vermelding: dDe weergave van de (contact)gegevens van een adverteerder in de zoekresultaten, bij een specifiek zoekresultaat of op een andere pagina binnen het platform.
- (o) Voorwaarden: Deze algemene gebruiksvoorwaarden voor zakelijke adverteerders, zoals deze van tijd tot tijd kunnen worden aangepast.
1.2. Onder schriftelijk wordt in deze Voorwaarden tevens communicatie per e-mail verstaan.
2. Toepasselijkheid Voorwaarden
2.1. Deze Algemene Gebruiksvoorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen van AMG aan de adverteerder met betrekking tot het plaatsen van advertenties op een platform, evenals op alle contracten, ongeacht de wijze waarop deze tot stand komen.
2.2. In geval van tegenstrijdigheid tussen de bepalingen van deze Algemene Gebruiksvoorwaarden en de bepalingen van het Flex Contract, prevaleren de bepalingen van het (flex) contract.
2.3. De toepasselijkheid van algemene of andere voorwaarden van de adverteerder wordt hierbij uitdrukkelijk uitgesloten.
2.4. Deze Algemene Gebruiksvoorwaarden zijn eveneens van toepassing op toekomstige overeenkomsten tussen AMG en de Adverteerder, tenzij partijen schriftelijk anders overeenkomen.
2.5. Deze Algemene Gebruiksvoorwaarden zijn niet van toepassing op het gebruik van de platforms door Gebruikers.
3. Aanbiedingen en totstandkoming van het Contract; annulering
3.1. AMG verstrekt de Adverteerder, op diens verzoek en al dan niet via een tussenpersoon, schriftelijk of via elektronische weg een aanbod voor het aangaan van het Flex Contract.
3.2. Een Flex Contract komt tot stand door de expliciete of impliciete acceptatie van het door AMG of, namens AMG, door een Tussenpersoon gedane aanbod, zoals beschreven in lid 1. Het plaatsen van een Advertentie geldt in ieder geval, maar niet uitsluitend, als acceptatie van het aanbod.
3.3. Zolang de adverteerder het aanbod van AMG nog niet heeft geaccepteerd, behoudt AMG het recht om het door haar, of namens haar door een tussenpersoon, gedane aanbod te herroepen en/of aan te passen.
3.4. AMG heeft het recht om binnen 14 dagen na acceptatie van het aanbod door de adverteerder, het Flex Contract zonder opgave van redenen en zonder aansprakelijkheid voor eventuele schade te annuleren.
4. Inhoud van de overeenkomst; verplichtingen van partijen
4.1. AMG beheert diverse Platforms waarop voertuig aanbiedingen worden weergegeven en verzameld. Adverteerders kunnen, tegen betaling, advertenties plaatsen op deze Platforms onder de voorwaarden die tussen de partijen zijn overeengekomen in een Contract. AMG is uitdrukkelijk geen partij bij de overeenkomsten die tot stand komen tussen Adverteerders en Gebruikers.
4.2. De in lid 1 genoemde dienstverlening van AMG is uitsluitend bedoeld voor Adverteerders die handelen in de uitoefening van hun beroep of bedrijf. Door een Overeenkomst aan te gaan, verklaart de Adverteerder dat hij handelt als beroepsbeoefenaar of ondernemer en niet kwalificeert als consument.
4.3. AMG streeft naar zorgvuldigheid in de inhoud, samenstelling, werking en beschikbaarheid van haar Platforms, maar biedt hierover geen enkele garantie. AMG garandeert onder andere niet dat er geen onderbrekingen zullen zijn in de beschikbaarheid of werking van een Platform, dat een Platform foutloos zal zijn, of dat de inrichting, inhoud en functionaliteiten van het Platform onveranderd zullen blijven. Evenmin garandeert AMG dat advertenties een bepaald bereik zullen behalen of dat het plaatsen van advertenties specifieke resultaten zal opleveren voor de Adverteerder.
4.4. AMG behoudt zich het recht voor om, zonder voorafgaande kennisgeving, een Platform tijdelijk buiten gebruik te stellen of het gebruik ervan te beperken indien dit naar haar redelijke oordeel noodzakelijk is, bijvoorbeeld voor gepland of ongepland onderhoud.
4.5. AMG is te allen tijde gerechtigd om, naar eigen inzicht en zonder overleg met de Adverteerder, wijzigingen aan te brengen in de inhoud, samenstelling en functionaliteiten van een Platform. Ook kan AMG besluiten om de exploitatie van een of meer Platforms te staken. AMG is niet aansprakelijk voor eventuele schade die de Adverteerder lijdt als gevolg van deze aanpassingen.
5. Verplichtingen van de Adverteerder; inhoud van Advertenties
5.1. De Adverteerder is volledig verantwoordelijk voor de inhoud van zijn Advertenties. AMG is niet verplicht om de inhoud van Advertenties te controleren, aan te passen of de Adverteerder te wijzen op fouten of onvolkomenheden in een Advertentie.
5.2. De Adverteerder garandeert dat hij bevoegd is om de Advertentie(s) te plaatsen en dat alle informatie in de Advertentie waarheidsgetrouw, juist, actueel, volledig en niet misleidend is. Daarnaast zal de Adverteerder geen Advertenties plaatsen of aanbieden die: (a) in strijd zijn met de toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder, maar niet beperkt tot, regels op het gebied van consumentenrecht, oneerlijke handelspraktijken en de bescherming van persoonsgegevens; (b) (mede) gericht zijn op consumenten zonder dat de prijs inclusief btw en alle bijkomende kosten correct worden vermeld; (c) in strijd zijn met de openbare orde, de goede zeden, ongepast zijn, of op enige wijze verbonden zijn aan illegale activiteiten van de Adverteerder of een derde partij; (d) producten of diensten aanbieden waarvoor het Platform duidelijk niet bedoeld is; en/of (e) inbreuk maken op de (intellectuele eigendoms-)rechten van derden of anderszins onrechtmatig zijn ten opzichte van derden.
5.3. Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, zal de Adverteerder alleen Advertenties plaatsen voor: (a) zijn eigen onderneming in het geval van een Vermelding of Display-uiting; of (b) door hemzelf aangeboden voertuigen in het geval van een Aanbod.
5.4. De informatie die de Adverteerder verstrekt in een Advertentie, die geen Vermelding of Display-uiting is (zoals een Aanbod), moet direct betrekking hebben op het aangeboden voertuig. Een Aanbod mag niet worden gebruikt als een algemeen communicatiemiddel en mag niet worden gebruikt voor het promoten van andere diensten of producten van de Adverteerder.
5.5. AMG behoudt zich het recht voor, zonder verplichting, om de inhoud, vorm en het formaat van Advertenties naar eigen inzicht en in redelijkheid te wijzigen of in te korten, evenals het verwijderen van hyperlinks en/of foto’s. De Adverteerder heeft in dat geval geen recht op schadevergoeding of restitutie van de (gedeeltelijk) betaalde vergoeding voor de Advertentie of Overeenkomst. AMG kan hiertoe overgaan, onder andere, maar niet uitsluitend, wanneer de Adverteerder handelt in strijd met de Voorwaarden of wanneer de inhoud van de Advertentie onrechtmatig, ongepast of schadelijk is voor AMG.
5.6. De Adverteerder is verplicht om de Advertentie direct te verwijderen zodra het daarin aangeboden voertuig niet langer beschikbaar is.
5.7. Indien er wijzigingen plaatsvinden in de (contact)gegevens van de Adverteerder, zoals (maar niet beperkt tot) de handelsnaam, adres, e-mailadres, website of telefoonnummer, dient de Adverteerder AMG onmiddellijk hiervan op de hoogte te stellen en AMG te verzoeken de gegevens te actualiseren.
5.8. AMG heeft het recht om een Advertentie te verwijderen indien zij redelijke vermoedens heeft dat deze in strijd is met de Voorwaarden, of wanneer de inhoud anderszins onrechtmatig, ongepast of schadelijk is voor AMG, zonder aansprakelijk te zijn jegens de Adverteerder.
5.9. Door het plaatsen van een Advertentie verleent de Adverteerder aan AMG toestemming om de in de Advertentie opgenomen informatie, inclusief fotomateriaal en/of hyperlinks, op de Platforms te publiceren, openbaar te maken en te reproduceren. De Adverteerder garandeert dat hiermee geen inbreuk wordt gemaakt op de (intellectuele eigendoms)rechten van derden.
5.10. AMG behoudt zich het recht voor om de Advertentie geheel of gedeeltelijk, al dan niet in gewijzigde vorm, op andere Platforms dan waarvoor de Overeenkomst is gesloten, en in andere media te plaatsen, evenals om deze te gebruiken voor commerciële of promotionele doeleinden voor één of meerdere Platforms. AMG is vrij in deze keuzes, en de Adverteerder kan hier geen aanspraak op maken, bezwaar tegen indienen of een vergoeding voor eisen.
5.11. De Adverteerder vrijwaart AMG van alle aanspraken van derden die verband houden met de inhoud van de Advertenties en zal alle schade vergoeden die AMG als gevolg daarvan lijdt.
6. Plaatsing en plaatsingstermijn van Advertenties door AMG
6.1. AMG spant zich in om Advertenties zo snel mogelijk te plaatsen, maar geeft geen garanties dat de Advertenties binnen een specifieke termijn worden geplaatst.
6.2. De positionering van een Advertentie is afhankelijk van diverse factoren. Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen, kan de Adverteerder geen rechten ontlenen aan een specifieke plaatsing van de Advertentie.
6.3. Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen, gelden de volgende voorwaarden met betrekking tot de plaatsingstermijn van Advertenties: Bij een Flex Contract wordt een Advertentie geplaatst voor een periode van dertig (30) kalenderdagen vanaf het moment van plaatsing, tenzij schriftelijk anders overeengekomen. Na afloop van deze termijn wordt de plaatsing automatisch verlengd met dezelfde periode als de initiële termijn, tenzij de Adverteerder de Advertentie vóór het einde van de lopende termijn verwijdert. Voor elke verlenging is de Adverteerder dezelfde vergoeding verschuldigd als voor de initiële plaatsing. Bij verwijdering van een Advertentie vervalt de resterende plaatsingstermijn automatisch, zonder recht op restitutie van het betaalde bedrag.
7. Tarieven en betaling
7.1. De Adverteerder is verplicht om de overeengekomen vergoeding voor de Advertenties te betalen. Indien er geen specifieke vergoeding is overeengekomen, is de Adverteerder het standaardtarief dat AMG hanteert voor de Overeenkomst en/of het plaatsen van de Advertentie verschuldigd.
7.2. Alle door AMG gecommuniceerde tarieven zijn exclusief BTW. AMG behoudt zich het recht voor om haar tarieven tijdens de looptijd van een Overeenkomst aan te passen. Als AMG tijdens de looptijd van de Overeenkomst een prijsverhoging doorvoert die hoger is dan de CBS-prijsindex voor zakelijke dienstverlening, heeft de Adverteerder het recht om de Overeenkomst schriftelijk op te zeggen binnen een maand na de aankondiging van de prijsverhoging, met ingang van de datum waarop de prijsverhoging van kracht wordt.
7.3. Voor een Abonnement wordt er achteraf gefactureerd, volgens de overeengekomen facturatieperiode, dat wil zeggen na plaatsing van de Advertentie. De facturatie gebeurt dan per overeengekomen facturatieperiode op basis van het aantal geplaatste Advertenties in de betreffende periode. Indien er geen specifieke facturatieperiode is overeengekomen, wordt er maandelijks gefactureerd. AMG heeft te allen tijde het recht om vooruitbetaling van (een deel van) de verschuldigde vergoeding te eisen voordat Advertenties worden geplaatst.
7.4. Bij het opstellen van facturen voor een Flex Contract andere vergoedingen die gebaseerd zijn op meetbare gegevens (zoals kliks, views of bezoekersaantallen), is de administratie van AMG leidend.
7.5. De betaling voor de Advertenties gebeurt via automatische incasso. Elke tweede dag van de maand wordt de factuur voor de voorgaande maand opgesteld. Het verschuldigde bedrag wordt vervolgens rond de vijfde dag van de maand via automatische incasso afgeschreven. Voor deze automatische incasso dient de Adverteerder vooraf expliciet toestemming te verlenen.
7.6. De in dit artikel genoemde betalingstermijnen zijn fatale termijnen. Indien het volledige verschuldigde bedrag niet tijdig wordt voldaan, is de Adverteerder van rechtswege in verzuim en zonder nadere ingebrekestelling verschuldigd. Vanaf de vervaldatum is de Adverteerder een rente verschuldigd van 1% per maand over het openstaande bedrag, waarbij een gedeelte van een maand wordt gerekend als een hele maand. Daarnaast is AMG gerechtigd om herinneringskosten in rekening te brengen.
7.7. Indien de Adverteerder in gebreke blijft met het voldoen van een of meer betalingstermijnen, heeft AMG het recht om alle nog verschuldigde bedragen, inclusief toekomstige termijnen, ineens op te eisen.
7.8. Alle kosten, zowel gerechtelijk als buitengerechtelijk, die verband houden met het incasseren van het verschuldigde bedrag, komen voor rekening van de Adverteerder. De buitengerechtelijke kosten bedragen ten minste 15% van de hoofdsom, vermeerderd met rente, met een minimum van 40 euro.
7.9. Eventuele klachten over een factuur moeten binnen dertig (30) dagen na de factuurdatum schriftelijk bij AMG worden ingediend. Na het verstrijken van deze termijn wordt de factuur als correct beschouwd. Indien de Adverteerder slechts een deel van de factuur betwist, is hij verplicht het onbetwiste deel binnen de betalingstermijn te voldoen.
7.10. De Adverteerder heeft niet het recht om de door hem aan AMG verschuldigde vergoedingen te verrekenen met enige vordering die hij meent te hebben op AMG, noch om zijn verplichtingen onder de Overeenkomst op te schorten zonder schriftelijke toestemming van AMG.
8. Duur en opzegging
8.1. Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, wordt de Overeenkomst aangegaan voor een minimale duur. Na afloop van deze minimale duur wordt de Overeenkomst telkens automatisch verlengd voor eenzelfde periode, tenzij één van de partijen tijdig schriftelijk opzegt.
8.2. Indien de Overeenkomst is aangegaan voor bepaalde tijd, heeft de Adverteerder het recht om deze schriftelijk op te zeggen tegen het einde van de overeengekomen periode, met inachtneming van een opzegtermijn van ten minste twee (2) maanden. Gedurende deze opzegtermijn kan de Adverteerder zijn Abonnement niet wijzigen, tenzij AMG hiermee akkoord gaat.
8.3. AMG behoudt zich te allen tijde het recht voor om de Overeenkomst schriftelijk op te zeggen, met inachtneming van een opzegtermijn van twee (2) maanden.
8.4. De toepasselijkheid van artikel 7:408 lid 1 BW wordt hierbij uitdrukkelijk uitgesloten.
9. Beëindiging en opschorting
9.1. Als de Adverteerder zijn verplichtingen uit de Overeenkomst niet nakomt, heeft AMG het recht om de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten zolang de tekortkoming voortduurt.
9.2. Beide partijen kunnen de Overeenkomst met onmiddellijke ingang geheel of gedeeltelijk beëindigen als de andere partij haar contractuele verplichtingen niet nakomt. Dit kan gebeuren als de tekortkoming niet binnen dertig dagen na een duidelijke schriftelijke aanmaning is verholpen of als er sprake is van verzuim zonder dat hiervoor een aanmaning vereist is volgens de wet.
9.3. AMG kan de Overeenkomst direct beëindigen of opschorten in de volgende gevallen: (a) De Adverteerder heeft (voorlopige) surseance van betaling aangevraagd of verkregen; (b) Er is faillissement aangevraagd voor de Adverteerder of de Adverteerder is failliet verklaard; (c) De onderneming van de Adverteerder wordt ontbonden of beëindigd; (d) Er wordt beslag gelegd op een substantieel deel van het vermogen van de Adverteerder; (e) De Adverteerder wordt anderszins niet langer geacht in staat te zijn zijn verplichtingen onder de Overeenkomst na te komen; (f) De Adverteerder schendt zijn verplichtingen zoals omschreven in artikel 5 van deze Voorwaarden; (g) AMG heeft redelijke gronden om aan te nemen dat de Adverteerder betrokken is bij of verdacht wordt van (belasting)fraude, witwassen, heling of andere strafbare of illegale activiteiten.
9.4. Opschorting of beëindiging van de Overeenkomst ontslaat de Adverteerder niet van de verplichting om de volledige overeengekomen vergoeding aan AMG te betalen.
9.5. Het recht van AMG om schadevergoeding te eisen voor de door haar geleden schade in verband met de Overeenkomst blijft onverminderd van kracht, zelfs na opschorting, ontbinding of beëindiging van de Overeenkomst.
10. Aansprakelijkheid; vrijwaring
10.1. De aansprakelijkheid van AMG voor schade die voortvloeit uit of verband houdt met de Overeenkomst, ongeacht de grondslag, is beperkt tot het bedrag dat de Adverteerder in de betreffende maand verschuldigd was aan AMG waarin het schadeveroorzakende incident heeft plaatsgevonden.
10.2. AMG is in geen enkel geval aansprakelijk voor indirecte schade van de Adverteerder, waaronder, maar niet beperkt tot, gevolgschade, gederfde winst, gemiste inkomsten, gemiste besparingen, reputatieschade, bedrijfsonderbrekingen en verlies van gegevens.
10.3. AMG is tevens niet aansprakelijk voor schade die direct of indirect voortvloeit uit of verband houdt met: (i) gedragingen van Gebruikers, (ii) het tot stand komen van overeenkomsten tussen Adverteerder en een Gebruiker, (iii) het tijdelijk of permanent niet of verminderd beschikbaar zijn van een Platform, of (iv) informatie die op een Platform wordt getoond en afkomstig is van derden.
10.4. Om aanspraak te kunnen maken op schadevergoeding, dient de Adverteerder de schade zo snel mogelijk na het ontstaan ervan aan AMG te melden. Indien de melding niet binnen dertig (30) dagen na het moment van ontstaan of na het moment waarop de schade redelijkerwijs had kunnen worden ontdekt, schriftelijk bij AMG wordt ingediend, vervalt het recht van de Adverteerder op enige vorm van schadevergoeding.
10.5. Deze Voorwaarden beperken op geen enkele wijze de aansprakelijkheid van AMG voor schade veroorzaakt door opzet of grove nalatigheid van haar bedrijfsleiding.
10.6. De Adverteerder vrijwaart AMG tegen alle aanspraken van derden die voortkomen uit het niet of niet tijdig nakomen van zijn verplichtingen onder de Overeenkomst. Tevens zal de Adverteerder AMG schadeloos stellen voor alle schade en kosten die hierdoor ontstaan.
11. Overmacht en onvoorziene omstandigheden
11.1. In het geval van overmacht of onvoorziene omstandigheden aan de kant van AMG, heeft AMG het recht om de uitvoering van de Overeenkomst tijdelijk op te schorten zolang deze situatie voortduurt, of naar eigen keuze de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden. In een dergelijk geval is AMG niet verplicht om enige schadevergoeding te betalen voor de door de Adverteerder geleden schade als gevolg van de opschorting of ontbinding.
11.2. Overmacht omvat, maar is niet beperkt tot, situaties zoals het falen van toeleveranciers of andere partners van AMG, stakingen, (onvoorziene) overheidsmaatregelen, terroristische aanslagen of dreigingen daarvan, oorlog, brand, natuurrampen, of de tijdelijke onbeschikbaarheid van essentiële hardware, software en/of internet- of andere telecommunicatieverbindingen die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de Overeenkomst door AMG. Ook andere omstandigheden buiten de controle van AMG vallen onder overmacht.
12. Afwijking en wijziging van voorwaarden
12.1. Afwijkingen van deze Voorwaarden en aanpassingen van de Overeenkomst zijn alleen geldig als ze schriftelijk zijn vastgelegd en uitdrukkelijk door AMG zijn bevestigd.
12.2. AMG behoudt zich het recht voor om de Voorwaarden op ieder moment eenzijdig te wijzigen. De gewijzigde Voorwaarden zullen aan de Adverteerder worden gecommuniceerd via e-mail of beschikbaar worden gesteld op de website van AMG. Deze aangepaste Voorwaarden zijn ook van toepassing op reeds bestaande Overeenkomsten. Bij een wijziging van de Voorwaarden heeft de Adverteerder het recht om de Overeenkomst binnen vijftien (15) dagen na bekendmaking van de wijzigingen te beëindigen, tenzij: i) de wijziging puur redactioneel van aard is, ii) de aanpassing noodzakelijk is vanwege een wettelijke of regelgevende verplichting, of iii) de wijziging wordt doorgevoerd vanwege een onvoorzien en acuut gevaar.
13. Verwerking van (persoons)gegevens
13.1. De Adverteerder garandeert dat hij volledig in overeenstemming handelt met alle toepasselijke wet- en regelgeving (inclusief op het gebied van gegevensbescherming en ongevraagde communicatie), gedragscodes en andere vormen van zelfregulering, evenals eventuele aanvullende regels die door AMG zijn gesteld. De Adverteerder vrijwaart AMG tegen alle mogelijke aanspraken van derden die voortvloeien uit de niet-naleving door de Adverteerder van deze verplichtingen of enige relevante wet- en regelgeving. Daarnaast zal de Adverteerder AMG volledig vergoeden voor alle schade, boetes en kosten die hierdoor ontstaan.
13.2. Indien het door de Adverteerder aangeleverde advertentiemateriaal persoonsgegevens bevat, geldt het volgende: (i) de Adverteerder fungeert als verwerkingsverantwoordelijke en AMG als verwerker; (ii) de Adverteerder waarborgt dat de verwerking door AMG legaal is en geen inbreuk maakt op rechten van derden; (iii) AMG zal persoonsgegevens uitsluitend verwerken volgens de schriftelijke instructies van de Adverteerder of indien de verwerking noodzakelijk is voor de uitvoering van de Overeenkomst, waarbij AMG de Adverteerder informeert als een instructie in strijd is met wet- en regelgeving of indien AMG wettelijk verplicht is tot verwerking; (iv) AMG zal passende technische en organisatorische maatregelen nemen om persoonsgegevens te beveiligen; (v) AMG zal geen subverwerkers inschakelen of persoonsgegevens verwerken buiten de EU in landen zonder passend beschermingsniveau zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Adverteerder; (vi) AMG zal op schriftelijk verzoek van de Adverteerder informatie verstrekken waaruit blijkt dat AMG voldoet aan deze voorwaarden; (vii) AMG zal bijstand verlenen bij verzoeken van betrokkenen, effectbeoordelingen of onderzoeken van toezichthouders; (viii) AMG zal de Adverteerder binnen 48 uur informeren over een datalek of onderzoek van een toezichthouder; (ix) AMG zal het advertentiemateriaal verwijderen drie (3) maanden na het verwijderen van de Advertentie.
13.3. AMG mag persoonsgegevens uit Advertenties delen met externe partners waarmee zij overeenkomsten heeft, zodat deze partners de gegevens kunnen verwerken voor advertenties. Deze verwerking is beperkt tot wat noodzakelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst met AMG, en de externe partner mag de gegevens niet verkopen of aan derden doorgeven zonder schriftelijke toestemming van AMG.
13.4. Wanneer persoonsgegevens van een Gebruiker aan AMG worden verstrekt naar aanleiding van een advertentie en deze vervolgens aan de Adverteerder worden doorgegeven, handelen AMG en de Adverteerder als gezamenlijke verwerkingsverantwoordelijken. Ze zullen de gegevens verwerken in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving, en zowel AMG als de Adverteerder zorgen voor een tijdige en correcte afhandeling van verzoeken van Gebruikers. AMG en de Adverteerder zullen verzoeken van Gebruikers die aan de andere partij zijn gericht, onverwijld doorsturen en indien nodig samenwerken om aan de verplichtingen te voldoen. Beide partijen nemen passende beveiligingsmaatregelen om persoonsgegevens te beschermen en zijn bevoegd om inbreuken op de beveiliging te melden aan de bevoegde autoriteit en de Gebruiker.
13.5. De Adverteerder mag uitsluitend anonieme metadata verzamelen via cookies of scripts, zoals het aantal views en kliks op een Advertentie, evenals aanvullende gegevens zoals schermresolutie, gebruikte browser en besturingssysteem. Het is de Adverteerder uitdrukkelijk verboden om zonder toestemming van AMG gegevens te verzamelen voor doeleinden zoals retargeting, audience targeting of het volgen van Gebruikersgedrag op de Platforms.
14. Beveiliging
14.1. AMG doet redelijke inspanningen om haar systemen te beveiligen tegen verlies en/of onrechtmatig gebruik, door passende technische en organisatorische maatregelen te nemen, waarbij rekening wordt gehouden met de huidige stand van de techniek. AMG is echter niet verantwoordelijk voor verlies van gegevens, schade aan bestanden, ongeoorloofde toegang tot computers of bestanden van de Adverteerder, of virussen en andere schadelijke programma’s of bestanden die via het Platform worden verspreid.
14.2. Het is ten strengste verboden om de beveiligingsmaatregelen van het Platform of onderdelen daarvan te omzeilen, uitschakelen of anderszins te manipuleren, of om het gebruik van het Platform door anderen te verstoren of te beïnvloeden.
15. (Deep)linken naar en scrapen van de Platforms; intellectuele eigendomsrechten van AMG; gebruik van het beeldmerk van de Adverteerder
15.1. AMG verleent de Adverteerder in principe toestemming om (deep)links naar het Platform op andere websites te plaatsen, op voorwaarde dat deze (deep)links leiden naar een correct, actueel en volledig zoekresultaat op het Platform. AMG behoudt zich het recht voor om deze toestemming op elk moment en zonder opgave van redenen in te trekken via een schriftelijke mededeling. Na ontvangst van een dergelijke kennisgeving dient de Adverteerder de (deep)links binnen één week te verwijderen en verwijderd te houden.
15.2. Het gebruik van software of andere geautomatiseerde systemen om gegevens van het Platform te verzamelen (“scraping”) is verboden, tenzij hiervoor expliciete toestemming is verkregen van AMG en gebruik wordt gemaakt van de door AMG verstrekte functionaliteit (bijvoorbeeld een API-koppeling).
15.3. Alle intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot het Platform, waaronder auteursrechten, merkrechten, databankrechten en handelsnaamrechten, berusten uitsluitend bij AMG of haar licentiegevers, met uitzondering van de inhoud van de Advertenties. Er wordt met de Overeenkomst geen overdracht van deze rechten beoogd.
15.4. AMG behoudt zich alle auteursrechten op de inhoud van het Platform voor. Het is de Adverteerder niet toegestaan om zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van AMG delen van het Platform of de inhoud ervan openbaar te maken of te reproduceren. Het vermelden van AMG als bron doet hier niets aan af.
15.5. AMG heeft het recht om het woord- en beeldmerk van de Adverteerder te gebruiken in haar eigen commerciële communicatie, zowel richting consumenten (b2c) als bedrijven (b2b), zonder dat hiervoor een vergoeding of voorafgaande toestemming van de Adverteerder vereist is.
16. Klachten
16.1. Eventuele klachten over het functioneren van de Platforms moeten binnen vijftien (15) dagen na het ontstaan van het probleem per e-mail aan AMG worden gemeld.
16.2. Als de Adverteerder niet tevreden is met de manier waarop AMG de klacht heeft behandeld, zullen de Adverteerder en AMG gezamenlijk een onafhankelijke en neutrale bemiddelaar aanstellen om het geschil te beslechten. De bemiddelaar moet voor beide partijen betaalbaar zijn, eenvoudig toegankelijk, in staat om snel bemiddelingsdiensten te verlenen en voldoende kennis hebben van de zakelijke relatie tussen de Adverteerder en AMG. Dit artikel doet geen afbreuk aan de rechten van zowel de Adverteerder als AMG, zoals uiteengezet in artikel 18.2.
17. Overige bepalingen
17.1. AMG behoudt zich het recht voor om naar eigen inzicht derden in te schakelen bij de uitvoering van de Overeenkomst.
17.2. Als een of meer bepalingen van deze Voorwaarden niet bindend, ongeldig of nietig worden verklaard, blijft de geldigheid van de overige bepalingen onaangetast.
17.3. Indien een bepaling van deze Voorwaarden niet geldig blijkt te zijn, wordt deze vervangen door een juridisch toelaatbare bepaling die zoveel mogelijk aansluit bij de oorspronkelijke intentie van de vervallen bepaling.
17.4. Afwijkingen en/of aanvullingen op deze Voorwaarden die tussen partijen zijn overeengekomen, gelden alleen voor de specifieke Overeenkomst waarvoor ze zijn vastgelegd en zijn niet van toepassing op andere of toekomstige overeenkomsten tussen partijen.
17.5. Na beëindiging van de Overeenkomst blijven alle bepalingen van deze Voorwaarden die naar hun aard bedoeld zijn om na het einde van de Overeenkomst van kracht te blijven, onverminderd van kracht. Dit omvat in elk geval bepalingen met betrekking tot aansprakelijkheidsbeperkingen, vrijwaring, toepasselijk recht en de bevoegde rechter.
18. Toepasselijk recht en bevoegde rechter
18.1. Op de Overeenkomst, deze Voorwaarden en alle daaruit voortvloeiende vorderingen, ongeacht de grondslag, is het Nederlandse recht van toepassing.
18.2. Alle geschillen die voortkomen uit of verband houden met de Overeenkomst en deze Voorwaarden, ongeacht de grondslag, zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in Utrecht, Nederland.